Dzisiaj krótko wymienimy kilka sposobów, na to, by samochód był bardziej atrakcyjny. Niektóre z nich nie wymagają żadnych umiejętności, do innych trzeba się trochę przygotować i trochę majstrować. I tak zaczynamy odliczanie od najprostszych sposobów.

Tuning aut nie musi być trudny.

Zrzuć nadwagę: usuń wszystkie niepotrzebne rzeczy z bagażnika i kabiny, a jeśli pójdziesz na hardcore, możesz również zdemontować niepotrzebne siedzenia, maty, zapasowe koło (choć to może się okazać ryzykowne), radio i panele wewnętrzne…krótko mówiąc usuń wszystko, co zbędne z kabiny i bagażnika! Może jeszcze tuning optyczny auta to, to nie jest, ale dobry początek na pewno.

Serwis samochodu – często wymieniaj filtry, świece i płyny techniczne – brudne filtry i zużyte płyny techniczne zawsze ograniczają normalną pracę silnika i prowadzą do pogorszenia jego samopoczucia, a także zmniejszają jego wydajność.

Tuning wizualny samochodu to także ogumienie. Używaj gumy odpowiedniej do mocy silnika i stale monitoruj ciśnienie w oponach, aby uzyskać optymalny moment przeniesienia na asfalt. Im większa średnica kół, tym cięższe koła i tym większy moment obrotowy będzie potrzebny do ich obrócenia. Warto również wspomnieć, że szeroka guma zapewnia dobrą przyczepność na drodze, więc głównym zadaniem tutaj jest znalezienie złotego środka, kiedy wymiar kół będzie działał na korzyść osiągów.

Optymalna temperatura pracy silnika jest bardzo ważna. Elektroniczne jednostki sterujące silnika są wstępnie zaprogramowane w taki sposób, aby zapewnić maksymalną wydajność konkretnego silnika przy określonych wartościach temperatury różnych węzłów, dlatego zawsze zapewniaj optymalne chłodzenie silnika i optymalną wentylację komory silnika.

Daj silnikowi nowy oddech. Czasami po prostu nie ma wystarczającej ilości czystego powietrza, aby silnik pracował przez długi czas przy wysokich obrotach lub szybko wchodził na obroty, dlatego zaleca się umieszczenie dobrego filtra sportowego lub po prostu instalacja bardziej wydajnego filtra z innego samochodu. Zapewni to lepsze przyspieszenie i zagwarantuje dobre osiągi silnika przy wysokich prędkościach, nie zapomnij również o potrzebie bezpośredniego dostępu powietrza do wlotu.

Dbając o wlot, musisz też zadbać o wydech. Większy wydech to nie tylko dobry dźwięk, ale także mniejszy opór gazów spalinowych.

Elektronika silnika: oprócz żelaznej konstrukcji, samochód to także elektronika. Ważna jest dostępność szczegółowych informacji na temat parametrów różnych węzłów samochodu, dlatego instalacja ulepszonych czujników (na przykład szerokopasmowej sondy lambda i szerokopasmowego czujnika masowego przepływu powietrza) wraz z obecnością programowalnej jednostki sterującej, która przetrawi wszystkie te informacje, jest niezbędna, jeśli chcemy mówić o jakichkolwiek poważnych zmianach w dynamice.

Sztywność bieżnika wpływa na lepsze przenoszenie momentu na drogę. Rozsądne podniesienie ciśnienia w oponach i zastosowanie sztywniejszego, odpowiednio dostrojonego zawieszenia, sztywniejszych wzmocnionych poliuretanowych poduszek silnika i skrzyni biegów zapewnia lepsze przenoszenie energii kinetycznej wału korbowego na koła, co ma pozytywny wpływ na dynamikę.

Samokształcenie – naucz się komunikować z maszyną, abyś po wszystkich przeróbkach i ustawieniach mógł komunikować się z nią na ty. Zaczynając od szybkiej zmiany biegów i synchronicznego naciskania pedałów w odpowiednim czasie, kończąc na pięknie dopracowanej kontroli trakcji maszyny w każdych warunkach!